پدیده آتش‌سوزی‌های سریالی و عمدی در باغات مثمر و غیر مثمر محدوده شهری 250 هکتاری شهرستان بروجرد به معضلی خاموش در تصرف اراضی آن‌ها توسط سودجویان تبدیل‌شده که در هر فقره از این آتش‌سوزی‌ها سرمایه طبیعی این شهرستان خسارات سنگینی را در پیکره خود متحمل می‌شود.

 

چند سالی است که برخی باغداران شهرستان بروجرد به طمع تغییر کاربری اراضی خود به‌صورت شبانه و کاملاً نامحسوس دست به آتش زدن باغات خود در محدوده 250 هکتاری این شهرستان می‌زنند.

 

شگرد آتش زدن باغات و خشکی تدریجی درختان

 

این آتش‌سوزی‌ها که در ابتدا با خشکاندن تدریجی درختان باغ و عدم آبیاری آن‌ها در طول چند سال صورت می‌گیرد در فصل گرما و تابستان با خشکی بیشتر آن‌ها و وزش باد نسبتاً شدید سبب شعله‌ور شدن آتش‌سوزی در حجم گسترده‌ای از باغات می‌شود به‌گونه‌ای که این اقدام عمدی در هفته گذشته سبب سوختن بیش از دو هکتار از شش هکتار باغ معروف حافظی در این شهرستان شده است.

 

باغات کهن‌سال شهرستان بروجرد سرمایه‌ای طبیعی در راستای جذب فرصت‌های اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری در این شهرستان محسوب می‌شود که با سوختن آن‌ها این فرصت‌های بالقوه نیز در آتش طمع برخی صاحبان سودجوی آن‌ها به خاکستر تبدیل می‌شود.

 

پدیده آتش‌سوزی‌های سریالی و عمدی در باغات مثمر و غیر مثمر محدوده شهری 250 هکتاری شهرستان بروجرد به معضلی خاموش در تصرف اراضی آن‌ها توسط سودجویان تبدیل‌شده که در هر فقره از این آتش‌سوزی‌ها سرمایه طبیعی این شهرستان خسارات سنگینی را در پیکره خود متحمل می‌شود.

 

این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی باغداران با طمع ساخت‌وساز و سود ناشی از آن به‌صورت عمد آتش‌به‌جان درختان کهن‌سال این محدوده انداخته‌اند تا شاید با تغییر کاربری زمین باغات به مسکونی و تجاری از آب گل‌آلود ماهی بگیرند درحالی‌که برخی مسئولان برای فرار از تبعات ناشی از این طمع‌کاری افراد سودجو دست به تفسیری دیگر زده و گناه خشک‌سالی سال‌های اخیر آن‌هم باوجود بارندگی‌های سیل‌آسای یک سال گذشته را علت غایی در وقوع این آتش‌سوزی‌ها می‌دانند.

 

آتش‌سوزی عمدی در باغ حافظی بروجرد

 

نادر موسیوند معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به عمدی بودن وقوع آتش‌سوزی در باغات حافظی این شهرستان گفت: در بررسی‌های انجام‌شده علت وقوع این آتش‌سوزی‌ها مشخص شد عامل انسانی و عمدی در وقوع آن‌ها دخیل بوده و به دلیل خشک بودن برخی درختان و علف‌های هرز در آن محدوده آتش به‌سرعت به سراسر باغ‌ها سرایت کرده است.

 

وی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در باغ حافظی این شهرستان عنوان کرد: این آتش‌سوزی که در وسعت بیش از یک هکتار و نیم از هشت هکتار این باغ صورت گرفت با حضور نیروهای آتش‌نشانی به‌سرعت کنترل و مهار شد اما متأسفانه سبب نابودی حدود دو هکتار از این باغ شد.

 

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری بروجرد با اشاره به افزایش بی‌سابقه وقوع آتش‌سوزی‌ها در مراتع و باغات این شهرستان اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست امسال 127 مورد عملیات اطفای حریق در زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به‌گونه‌ای که امسال به‌صورت روزانه بیش از 17 مورد آتش‌سوزی در شهرستان بروجرد رخ‌داده که بیشتر آن‌ها مربوط به اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان بوده است.

 

وی سهل‌انگاری شهروندان را از دیگر عوامل وقوع آتش‌سوزی با عامل انسانی ذکر کرد و افزود: وقوع برخی آتش‌سوزی‌ها در باغات و فضای سبز این شهرستان به دلیل سهل‌انگاری شهروندان در خاموش نکردن ته سیگار و یا افروختن آتش در این مکان‌ها افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

 

پس از اطلاع از عمدی بودن علت این آتش‌سوزی‌ها توسط برخی مالکان سودجوی باغات این شهرستان برای دست یافتن به تغییر کاربری اراضی خود به سراغ شورای اسلامی شهر بروجرد می‌رویم تا مشخص شود شورای شهر به چه میزان مالکان سودجوی این اراضی را دررسیدن به اهداف خودیاری می‌کند.

 

ممنوعیت صدور مجوز تغییر کاربری باغات

 

اشرف چگنی عضو شورای شهر با دفاع تمام‌قد از عدم صدور مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان به خبرنگار تسنیم گفت: هیچ‌گونه تغییر کاربری در باغات بروجرد در راستای هم سویی با مالکان سودجوی این اراضی صورت نمی‌گیرد.

 

وی افزود: ممکن است وقوع این‌گونه آتش‌سوزی‌ها در باغات بروجرد بعضاً عمدی باشد اما شورای شهر و شهرداری بروجرد به‌هیچ‌عنوان زیر بار تغییر کاربری حتی یک وجب از باغات این شهرستان نرفته و نمی‌رود.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد با اشاره به اینکه آتش‌سوزی یادشده در محدوده 250 هکتاری باغات بروجرد به وقوع پیوسته بیان کرد: این محدوده از مهم‌ترین بخش‌های فضای سبز و باغات بروجرد محسوب می‌شود که متأسفانه در سال‌های گذشته نیز اقداماتی در راستای احداث فضاهای مسکونی در آن انجام‌شده اما این اقدامات کاملاً غیرقانونی بوده و تلاش می‌شود این محدوده از باغات بروجرد حفظ‌شده و گسترش یابد.

 

وی بابیان اینکه فضای سبز شهری ریه تنفسی آن شهر محسوب می‌شود، عنوان کرد: همه ما مسئولیت داریم تا فضای سبز را برای تنفس خود حفظ کرده و آن را به آیندگان تحویل دهیم بنابراین شورای شهر قاطعانه در برابر متخلفین ایستاده و اجازه نمی‌دهد حتی یک وجب از این فضاها تخریب شود.

 

محمدرضا معظمی گودرزی دیگر عضو شورای شهر بروجرد نیز با انتقاد از اقدامات برخی افراد در آتش زدن باغات مثمر و غیر مثمر گفت: در سال‌های گذشته این امر رواج داشته و ظاهر امر این است که آتش‌سوزی باغات عمدی بوده است اما این اقدامات به‌هیچ‌عنوان تغییر کاربری باغات را به وجود نخواهد آورد.

 

وی بابیان اینکه با سوزاندن هر درخت شهرداری جای آن درخت دیگری می‌کارد، افزود: منطقه 250 هکتاری باید به‌صورت کامل حفظ شود متأسفانه در سال‌های گذشته بافت مسکونی در این محدوده ایجادشده اما از زمان فعالیت این شورا حتی یک باغ هم‌تغییر کاربری داده نشده و اجازه چنین امری نیز صادر نمی‌شود و تنها کانال این کار شورای شهر است که این اقدام را انجام نخواهد داد.

 

عباس شمس‌الدینی رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز با اشاره به طرح جامع شهری بروجرد گفت: در این طرح محدوده یادشده جزو فضای سبز شهری محسوب می‌شود و حتی ساخت‌وسازهایی که از قدیم در آن صورت گرفته همانند دانشگاه شهرداری دارای مشکل هستند و هیچ‌گونه اجازه ساخت‌وسازی در این محدوده صادر نخواهد شد.

 

به‌هرروی علت وقوع این آتش‌سوزی‌ها هر چه که باشد روند رو به رشد و آهنگ تند آن در سال‌های اخیر در باغات این شهرستان نگران‌کننده و نیازمند تصمیم‌گیری عاجل مسئولان در حفظ سرمایه‌های طبیعی این شهرستان است که می‌طلبد مدیریت جامع و همه‌جانبه نگر برای حراست از این سرمایه‌ها و برخورد با سودجویان به‌درستی و با شدت و بدون اغماض اعمال شود.

 

انتهای پیام/

 

 


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 10 تير 1395برچسب:آتش‌سوزی عمدی در باغ حافظی بروجرد,, | 6:38 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

پدر آسمانی ام، شهید مدافع حرم آل الله، روزت مبارک
 

موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1395برچسب:پدران آسمانی, | 9:38 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

دنیا كوچك تر و حقیر تر و ناچیز تر از آن است كه در آن از كینه ها پیروى شود.

.

.

┘◄امام على علیه السلام

.

.

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 142 ، ح 2544

.


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، سبک زندگی ایرانی - اسلامی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: جمعیت بانوان فرهیخته استان لرستان با شرکت ۵۰ بانوی فرهیخته و صاحب ایده از سراسر استان تشکیل شد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدرضا غلامی ظهر امروز در نخستین جلسه انتخابات جمعیت بانوان فرهیخته استان لرستان اظهار داشت: هم‌فکری و تبادل‌نظر با محوریت نقش و جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی ایران عمده‌ترین هدف از برگزاری این جلسات است.

 

وی با اشاره به لزوم معرفی بانوان فرهیخته استان لرستان، افزود: این مهم پیش‌ از این در اتاق فکر استانداری لرستان و در اداره کل تبلیغات اسلامی کشور مورد ارزیابی و بررسی قرارگرفته و به سراسر کشور ابلاغ و امروز این انتخابات به‌ منظور انتخاب نماینده زنان فرهیخته استان لرستان برگزار شده است.

 

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان هدف از انتخاب نماینده بانوان فرهیخته استان را تبادل‌نظر پیرامون مشکلات و مسائل جامعه بانوان دانست و عنوان کرد: زنان با حضور خود در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون نقشی بی‌بدیل در آبادانی کشور و رونق عرصه‌های مختلف داشته‌اند.

 

وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با نقش حضور زنان در جامعه اسلامی، بیان کرد:حضور نقش‌آفرین و گسترده زنان فرهیخته و فرزانه استان لرستان در عرصه‌های مختلف گنجینه‌ای عظیم است و باید از این فرصت ارزنده در راستای رفع مشکلات بانوان استفاده کرد.

 

ناهید قاسمی کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان نیز در این جلسه با ارائه گزارش از تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته استان، گفت: این جمعیت برای نخستین بار در استان لرستان تشکیل‌شده که باهدف هماهنگی، هم سویی و تعمیق بانوان فرهنگی استان با توانمندسازی و تعامل در میان آن‌ها به یک محور و هدف بلندمدت که مهم‌ترین آن‌ها رفع و کاهش آسیب‌های خانوادگی زنان است، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه با انعکاس اندیشمندی در اثر و اعمال بانوان فرهیخته به‌ منظور حضور در این تشکل الزامی است، اظهار داشت: تمامی دعوت‌شدگان به این تشکل افرادی هستند که نسبت به وضعیت دینی، فرهنگی و اجتماعی جامعه خود آشنایی داشته و دارای عناوین و موفقیت‌های ملی و استانی هستند.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اهداف تشکیل این جمعیت در استان لرستان، افزود: جمعیت بانوان با توجه به مشکلات موجود در جامعه به احیاء و تولید ارزش‌های اسلامی در میان زنان و اولویت‌دهی به آسیب‌های بانوان در راستای زمینه‌سازی و هدایت به‌ منظور پیشرفت بانوان بومی منطقه تلاش می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از 50 بانوی فرهیخته لرستانی از سراسر استان به‌ منظور شرکت در این مجمع دعوت‌شده که همگی صاحب تفکر و خلاقیت در زمینهٔ فعالیت خود بوده‌اند که امید است با حضور آن‌ها در جلسات رسمی استانداری و امور بانوان کشور بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات بانوان لرستانی را منعکس کرده و رفع کنیم.


موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:جمعیت بانوان فرهیخته استان لرستان , | 2:41 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

تسنیم گزارش می‌دهد

کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) میهمان مردم بروجرد
 
امروز آفتاب از سمت مشرق جغرافیای عاشقی طلوع کرده و کاروانی از نور و برکت میزبان شهر فرزانگان شهرستان بروجرد شده است تا با تلألؤ حضور خودگرد غفلت بزداید از نگاه سبز دلدادگی‌مان.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، صبح خیلی زود آنگاه‌که اذان میهمان گلدسته‌های شهر می‌شود به‌پای بوسی و عرض ارادت به آستان امامزاده جعفر(ع) بروجرد با پرچمی سبز گواه از ابلاغ سلام آن بانوی معصومه مشرف شده تا با نغمه‌های داوودی زیارت عاشورا فضایی آکنده و لبریز از مهربانی را برای هجوم چشم‌های خیره و منتظر تداعی کنند.
 
سبزی پرچم گنبد طلائیت ما را به میهمانی معصومیت نگاهت در بدو ورود به کشور محبان اهل‌بیت می‌برد آنجا که تمامی اهل قم کجاوه آراسته و دسته‌های گل به دست با نذر قربانی به پیشواز قدوم مبارکت می‌آیند تا بگویند از این توفیق سر به آستان ربوبی حضرت حق سائیده و توفیق میزبانیشان را شکر بسیار می‌گوییم.
 
امروز اما به یاد آن روزگاران دور مردمان شهر بروجرد در پرتو نگاه طلایی افق چشم‌ها خیره به سبز گنبد طلایت شده و دست بر سینه نهاده و اشک حلقه در چشم دوانده با قلبی مالامال از عشق تو سلامی می‌دهند به پهنای آسمان به عصمت معصومیتت که با قدوم نازنینت شهرشان را منوراز نور ساخته‌ای:
 
السَّلَامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» و قلبی آرام گوشه لب گزیده و اشک از دیدگان جاری ساخته که «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ
 

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 4 بهمن 1394برچسب:کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) میهمان مردم بروجرد, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ

آگاه باشید که بر دوستان خدا بیمی نیست و غمگین نمی شوند ...


┘◄ سوره : یونس آیه : 62

 

موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، سبک زندگی ایرانی - اسلامی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 22 دی 1394برچسب:, | 3:31 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

امام رضا علیه السلام فرمودند :

عقل‌ شخص‌ مسلمان‌ تمام‌ نیست‌ ، مگر این‌ كه‌ ده‌ خصلت‌ را دارا باشد : 

1_ از او امید خیر باشد.

2_ از بدى‌ او در امان‌ باشند.

3_ خیر اندك‌ دیگرى‌ را بسیار شمارد.

4_ خیر بسیار خود را اندك‌ شمارد.

5_ هرچه‌ حاجت‌ از او خواهند دلتنگ‌ نشود.

6_ در عمر خود از دانش‌طلبى‌ خسته‌ نشود.

7_ فقر در راه‌ خدایش‌ از توانگرى‌ محبوبتر باشد.

8_ خوارى‌ در راه‌ خدایش‌ از عزت‌ با دشمنش‌ محبوبتر باشد.

9_ گمنامى‌ را از پرنامى‌ خواهانتر باشد.

سپس‌ فرمود : دهمى‌ چیست‌ و چیست‌ دهمى‌ ! به‌ او گفته‌ شد : چیست‌ ؟ فرمود :

10_ احدى‌ را ننگرد جز این‌ كه‌ بگوید او از من‌ بهتر و پرهیزگارتر است‌.


(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 467)


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، سبک زندگی ایرانی - اسلامی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 22 دی 1394برچسب:, | 2:59 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 


 یلدا وشب قشنگتان گرم شود
اخلاق ومرامتان بسی نرم شود

تاسال دگر همین شب و این موقع 
کفش وکله وپوششتان چرم شود 
 
 

موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 آذر 1394برچسب:, | 3:56 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 حقا که تو را شاه نشینی زیباست

از بهر لقا،چله نشینی غوغاست

امروز پر از ولوله و سرمستم
ای جان جهان،بر تو امیری زیباست

موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 آذر 1394برچسب:, | 3:51 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

شبیه باد پاییزی...
پس از تو قسمت بادم...
خداحافظ ولی هرگز نخواهی رفت از یادم.
خداحافظ و این یعنی...
در این اندوه می‌میرم...
در این تنهایی مطلق كه می‌بندد به زنجیرم...
و بی تو لحظه‌ای حتی دلم طاقت نمی‌گیرد...
و برف ناامیدی بر سرم یكریز می‌بارد...
چگونه بگذرم از عشق؟ از دلبستگی‌هایم؟
چگونه می‌روی با اینكه می‌دانی چه تنهایم؟
همیشه با تو بودن‌های من دیری نمی‌پاید...
و بعد از تو كسی دیگر به دیدارم نمی‌آید!
تمام لحظه‌هایم...
پر از تكرار بی‌رحمیست...
چگونه می‌توان با این همه نامهربانی زیست؟
ببین! دلتنگ دلتنگم...
از این بی‌حاصلی لبریز و این را خوب می‌دانم...
كه می‌پوسم در این پاییز...


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

چرایی نامگذاری غیرمنتظره سال جدید به نام "دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی "

فتنه ای در راه است ...

 

شاید کمتر کسی فکر میکرد امسال ، سال " دولت و ملت ، همدلی و همزبانی " نامیده شود . اما با نگاهی دقیق شاید بتوان به حکمت نامگذاری این سال دست یافت.

همانطور که در یکسال و نیم پیش شاید آن بودیم ، دولت تدبیر و امید با مسائل حساس و چالش برانگیزی مواجه بوده است و همین مسائل سبب شد بحثهای داغی در کشور شکل گیرد . 

 

بحثها و انتقاداتی که گاه از حیطه انصاف و "منطق" عبور کرد و به تهمت زنی هایی منتهی شد. 

 

از سوی دیگر دولت تدبیر و امید و خصوصا شیخ حسن روحانی شخصیتی پرخاشجو داشت و منتقدان منطقی و غیرمنطقی را با استفاده از عباراتی "تحقیر آمیز" مورد مرحمت خود قرار داد. تا جایی که رهبر انقلاب نیز دولت را به سعه صدر توصیه نمود.

 

از سوی دیگر دولت در مدت خدمت خود نتوانسته بدنه مردمی خود را توسعه دهد و در خوش بینانه ترین حالت همان 18 میلیون طرفدار خود را حفظ کرده است.

 

"شاید" این نزاع ها آنقدر مهم و ریشه دار هستند که اگر رهبری انقلاب در قضیه وارد نشوند ، به "چند دستگی هایی " بین اقشار مختلف ملت منجر خواهد شد و این دلیل نامگذاری غیرمنتظره امسال باشد .

 

و به یاد بیاورید یکی از اشتباهات سران فتنه در فتنه ۸۸ بتعبیر آقا "چند دستگی" بین ملت بود تا جایی که کشور را لبه پرتگاه نزدیک کردند.

ضمنا امسال که سال فاطمی ست چه بسا سال امتحان ها و فتنه های عظیمی باشد ، همانطور که آن حضرت نیز شهید فتنه بود.

 

انشالله ما به جایی نخواهیم رسید که امام مان به درگاه حضرت حجت استغاثه نمایند و مجبور شود ، بفرماید : 

*فصبرت و فی العین قدی و فی العین شجی ...*


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:چرایی نامگذاری سال جدید به نام "دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی ", | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ 


روشن کن


چشم و دلم 


به دیدنِ گنبدِ خضرآ . . .


یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ 


تنظیم کن 


روز و شبم 


با دیدن شمس و قمر 


در بین الحرمینِ حضرتِ مولـآ . . . 


یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ


تغییر ده


محالات سال


پریشانی های حال 


با یک شب جمعه


تکیه بر پنجره فولاد


در جوارِ حضرتِ سلطــآن . . . 


حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ


رقم بزن


زیباترین حالمان 


با شنیدنِ ساختِ مرقدِ حضرتِ زهـــرآ . . . 



 

موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:, | 11:23 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

دعا بکن ... ؛

ولی اگر اجابت نشد ؛

با خدا دعوا نکن؛

میانه ات با او به هم نخورد ؛

چون تو جاهلی ؛

و او عالم و خبیر ...

 

******************************

حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم :

هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آسایش، دعا بسیار كند.

 

مَن سَرَّهُ أن یَستَجیبَ اللّه لَهُ عِندَ الشَّدائِدِ وَالكَربِ فَلیُكثِرِ الدُّعاءَ فِى الرَّخاءِ؛

 

نهج الفصاحه ص 770 ، ح 3023


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:دعا, | 11:13 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

♥●•٠·˙

آدم بـــــآیـد یـــه 【 تـــو 】 داشــتـﮧ بـــآشــه

کـــه هـر وقت از هـمـه چــی

خـستـﮧ و نــآامیــد بــود ،

بـــهش بگــه :

 

┘◄ مهم اینـﮧ کـﮧ تـــو هستے ، بیخـیال دنـــیا ... !


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:, | 9:36 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

چه وضـــــوی ارزشمـــندی

 

گفتش: ســــرو خمیده، هنـــــوز سرو است ؟

گفتــــــ : به یقیـــــن ....


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:, | 8:4 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

♥●•٠·˙

امام خامنه‌ای♥ در دیداری خطاب به حامد زمانی راجع به ترانه [مرگ بر آمریکا] :

┘◄

● ترانه مرگ بر آمریکای شما، مرگ بر آمریکای سال 92 بود؛ 

● شنیدم که به این کار زیاد حمله کردند.

● بگذار حمله بکنند که اگر حمله نمی‌کردند باید عزا می‌گرفتید؛

● شما هم دلسرد نشوید و یکی دیگر هم بسازید ...

 


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:, | 7:53 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

امام على علیه السلام :

وَ لا تُمَلِّكِ المَرأَةَ أَمرَها ما جاوَزَ نَفسَها فَإِنَّ المَرأَةَ رَیحانَةٌ و َلَیسَت بِقَهرَمانَةٍ... ؛

كارى كه در توان زن نیست به او مسپار زیرا او چون گُلى است (ظریف و آسیب پذیر)

نه خدمتکار و پیشکار.

نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 405 ، نامه 31


موضوعات مرتبط: فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:المَرأَةَ رَیحانَةٌ , | 9:20 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

شنیده شده رئیس جمهور دولت قفلـ و کلیـد(!!!) در افاضات اخیر خود دُرافشانی کرده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرده: تدوین و انتشار کتبی که در آن به شناساندن کلیه مذاهب و ادیان موجود در کشور بپردازد، در مقاطع مختلف تحصیلی اقدامی موثر در راستای شناسایی ادیان و انتخاب آزادانه توسط دانش آموزان دارد.

«به نقل از بیانات عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جمع مردم بروجرد»


موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:, | 8:55 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

استاد رائفی پور:

دیدم یه اس ام اس هاى مزخرفیه این ور اون ور میشه ، حسین را منتظرانش كشتند !

این چه حرفیه ؟ اینا را خود این وهابیا بین ما میندازن ! الانم میگن امام حسین را خود شیعه هاش كشته ان ، نه خیر !

شیعه هاى اونجا اشكالشون در این بود كه یك : مسلم را تنها گذاشتن ! دو : ابن زیاد گارد ویژه ریخت تو خیابونا ، محله شیعه نشین و علوى نشین را دور تا دور بستند كه شما شنیدید مسلم ابن عوثجه و حضرت حبیب ابن مظاهر علیهما سلام به شط مى زنن فرار مى كنن ! یعنى محاصره را مى شكونن ، ایراد دومش این بود چرا همتون به شط نزدید فرار كنید ؟


موضوعات مرتبط: استاد رائفی پور ، فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:حسین را منتظرانش كشتند !, | 8:43 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

جمعیت شیعیان در نقاط مختلف جهان

 

اکثر جمعیت شیعه در کجا هسستند؟


موضوعات مرتبط: تحدید نسل ، فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • داتیس چت